miércoles, 23 de octubre de 2013

La WEBQUEST

Si al blog ja he parlat de programes i eines molt útils per a l'educació, ara m'agradaria parlar de las Webquest: un mètode de treball multidisciplinar que promou un aprenentatge més enllà de la classe magistral, molt més motivadora per a l'alumne i a més, fomentadora del treball en equip.

La Webquest, és un mètode de treball, on es presenta a l'alumne una pàgina web on se li presenta la tasca. Moltes vegades, aquesta es pot presentar més com un repte que com una obligació; el que resulta molt més motivador. Aquesta, alhora, se sol dividir en subtasques, el que li pot donar un valor multidisciplinar, aproximant cada subtasca a una assignatura o a un camp del coneixement.
Dins de l'esperit de la Webquest, també es troba el fet de tindre que fer el treball en grup, el que pot afavorir l'adquisició d'un rol no només del conjunt en relació al tipus de tasca, sinó també de cada alumne dins del grup per separat.

El millor des del meu punt de vista de les Webquest, és el tipus de treball que fomenta, doncs no és un treball -diguem-ne- senzill on l'alumne pot fer el mític Copy-Past, no. La Webquest fomenta un treball molt més dinàmic, on el grup ha de sortir a buscar la informació necessària fora de l'ordinador o de l'aula; és necessària marxar a la biblioteca, o anar al carrer o qui sap què depenent de l'objectiu de la Webquest. Així doncs, aquesta, fomenta un tipus de treball on l'alumne ha de crear la resposta, la qual, sol tindre un component creatiu.

Per altra banda, resulta extremadament necessari marcar uns objectius a l'hora de crear una Webquest; resulta indispensable donar una guia als alumnes sobre la tasca a realitzar, és a dir, un espai on consultar o buscar la informació que necessiten. No podem senzillament crear una Webquest sense una mínima guia, esperant que els alumnes vaguin i divaguin d'un costat cap a un altre cercant a cegues a la recerca d'una mínima informació útil.


No hay comentarios:

Publicar un comentario